Visos naujienos

Markučiuose naujakuriams tiesiamos ir naujos gatvės, ir dviračių takai

Vilniaus veidas kasdien vis keičiasi, vietoj buvusių pramonės įmonių kuriasi nauji gyvenamieji rajonai. Vieni ryškiausių pokyčių vyksta pietrytinėje miesto dalyje, Markučiuose, savivaldybės inicijuoto konversijos projekto „Architektūros parkas“ teritorijoje. Kol statomi gyvenamieji namai, tiesiamos ir tvarkomos gatvės, jau galvojama ir apie tai, kaip būsimieji naujakuriai pasieks namus iš įvairių Vilniaus vietų.

Tarp Senamiesčio, Belmonto vietoj buvusių gamyklų sparčiai kyla nauji daugiaaukščiai, netrukus tapsiantys namais šimtams vilniečių. Vienoje Drujos gatvės pusėje esanti šios teritorijos dalis jau tapo nauju gyvenamųjų namų rajonu ir įsikomponavo į naują erdvę, tačiau permainos „Architektūros parke“ tuo toli gražu nesibaigė, statybos plečiasi ir toliau.  

Gyventojai domisi teritorijos plėtra

Senamiestis, Vilnelės pakrantės – populiarios vilniečių pasivaikščiojimo vietos, ypač dabar, kai pakrante nutiestas naujas patogus takas ir pėstiesiems, ir dviratininkams. Kol kas mažiau kertančių Drujos gatvę ir einančių tolyn. Tiesą sakant, dar prieš kelerius metus eiti tarsi ir nelabai buvo kur, nes vaizdingo upės vingio apjuostoje teritorijoje veikė pramonės įmonės. Dabar situacija keičiasi iš esmės – statomi nauji namai, tiesiamos ir tvarkomos gatvės. Beveik lygiagrečiai Vilnelei vingiuojanti Aukštaičių gatve, kitoje Drujos gatvės pusėje tarsi pereinanti į  Manufaktūrų gatvę, žada tapti pagrindine naujos augančios gyvenamųjų namų teritorijos susisiekimo arterija, vedančia iki Rotušės aikštės. Prancūziškuosius bulvarus primenanti gatvė, be abejonių, taps mėgstama vilniečių pasivaikščiojimo vieta, o naujų teritorijų gyventojams – patogiu susisiekimu su Senamiesčiu ir kitomis Vilniaus dalimis.

Akivaizdu, visas šios vietovės žavesys bus geriausiai matomas po poros metų, kai nurims statybos, kai vietoj gamyklų stovės šiuolaikiški gyvenamieji namai, bus sutvarkytos gatvės ir šaligatviai. Tada bus galima įvertinti jos privalumus: nauji beveik vienu metu statyti modernūs namai su požeminėmis automobilių saugojimo vietomis, bendraminčių kaimynų bendruomenė, patogi rajono vieta mieste: šalia ir parkai pasivaikščiojimui, ir Senamiestis su renginių bei pramogų vietomis.

Besidairantys naujo būsto vilniečiai, ieškantys galimybių įsikurti šioje teritorijoje, užsukę pas nekilnojamojo turto plėtotojus domisi jos plėtros perspektyvomis ir iki šiol mažai aptartu klausimu – susisiekimu su kitomis miesto dalimis.

„Potencialius pirkėjus domina ne tik jo pasirinkto buto išplanavimas, namo kokybė, bet ir šios Vilniaus vietos ateitis. Dažnai sulaukiame klausimų, kada bus baigtos tvarkyti gatvės, kokie viešojo transporto maršrutai bus netoliese“, – pasakojo jau antrą gyvenamųjų namų projektą šioje teritorijoje statančios bendrovės Merko statyba generalinis direktorius Saulius Putrimas.

„Vilniaus miesto savivaldybė nuo 2019 metų įgyvendina Darnaus judumo planą. Iki 2030 metų tikimasi pasiekti kelionių rūšių balansą: kelionės automobiliu, viešuoju transportu ir pėsčiomis sudarytų po 30 proc. visų kelionių, o dviračiais ir kitomis transporto priemonėmis – 10 proc. Markučių plėtra yra labai svarbi viso miesto kontekste, nes šis mikrorajonas, esantis strategiškai patogioje Vilniaus dalyje, turi didelį potencialą kurti ne tik gyvenamąsias erdves, bet ir poilsio, pramogų, darbo ir komercinės paskirties vietas. Todėl tokiame mikrorajone svarbu užtikrinti ir susisiekimo galimybes, darnaus judumo infrastruktūrą bei platų keliavimo būdų pasirinkimą“, – komentavo situaciją SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Judumo transformacijos vadovas Jonas Damidavičius.  

Bus užtikrintas patogus susisiekimas visomis transporto priemonėmis

Pasak pašnekovo, pirmiausia Vilniaus miesto savivaldybės žvilgsnis krypsta į pėsčiuosius ir bevariklio transporto vairuotojus.

„Puikus pavyzdys – neseniai įrengtas Markučius su Senamiesčiu bei Užupiu jungiantis Paupio pėsčiųjų ir dviračių takas. Toliau planuojamas pagrindinis dviračių takų tinklas, kuriuo patogiai ir saugiai bus galima pasiekti ne tik artimiausius mikrorajonus, bet ir nutolusius gyvenamuosius rajonus, komercinės ir rekreacinės paskirties objektus. Žinoma, ir iš Markučių. Iki 2023 metų tikimasi įrengti pagrindinį Vilniaus miesto dviračių takų tinklas, kurį sudarys apie 160 km dviračių takų, šiuo metu jau nutiesta apie 74 proc.“, – pasakojo SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Judumo transformacijos vadovas.

Vilniuje sparčiai plečiasi įvairių transporto priemonių dalijimosi paslaugos. Markučiuose jau galima naudotis automobilių ir elektromobilių dalijimosi paslaugomis, o pasiskolinti elektrinių paspirtukų ir dviračių šiuo metu galima tik gretimuose rajonuose. Tačiau dėl numatomo nemažo gyventojų skaičiaus ir didelio teritorijos potencialo, tikėtina, kad dalijimosi paslaugos plėsis ir apims „Architektūros parko“ teritoriją.

„Didelis dėmesys skiriamas viešojo transporto plėtrai Vilniaus mieste. Šiuo metu Markučiuose autobusai važiuoja Subačiaus ir Drujos gatvėmis, bet perspektyvoje numatytas viešojo transporto maršrutas Manufaktūrų gatve bei jungtis su Senamiesčiu Aukštaičių gatve per Paupio teritoriją“, – apžvelgė artimiausius transporto organizavimo planus J.  Damidavičius.

Pasak pašnekovo, Vilniaus miesto savivaldybė reaguoja į Vilniaus miesto ir jo gyventojų pokyčius, todėl ir Markučių rajono plėtra, augantis gyventojų skaičius natūraliai skatina vis daugiau dėmesio skirti susisiekimui su juo ir jame gerinti.

„Esame tikri, kad Vilniaus miesto savivaldybė, inicijavusi konversijos projektą „Architektūros parkas“ įvertina ir jo gyventojų galimybes patogiai pasiekti namus. Mes savo ruožtu, statydami gyvenamųjų namų kvartalus, įvertiname besikeičiančius vilniečių poreikius ir po namais įrengiame ne tik automobilių saugojimo aikšteles bei stoteles pakrauti elektromobilius, bet ir saugyklas dviračiams, paspirtukams“, – sakė bendrovės Merko statyba vadovas.